Czym jest Amazon Ads – wiedza o kampaniach reklamowych giganta od podstaw
Amazon stawia już nie tylko na samą sprzedaż produktów, lecz oferuje wsparcie w zwiększaniu przychodów dla Twojego przedsiębiorstwa. Wszystko za sprawą Amazon Ads, narzędzia, który umożliwia rozpoczęcie i wdrożenie strategii promocyjnej, zaproponowanej przez Ciebie oferty sprzedażowej.
W artykule odpowiadamy na pytanie, czym jest amazon ads oraz omawiamy krok po kroku, jak rozpocząć planowanie i realizację kampanii reklamowej rynkowego lidera. Gotowy na zastrzyk wiedzy? Zapraszamy do lektury!
Czym jest Amazon Ads? Podstawy teoretyczne
Konkurencyjność na platformie Amazon generuje potrzebę wyróżnienia się wśród pozostałych sprzedawców. Służy temu narzędzie Amazon Ads, który jest przeznaczonym dla tego serwisu, systemem tworzenia kampanii reklamowych. Ciekawostka: W skali globalnej popularnością dorównuje on Google Ads.
Czym jest amazon ads? To znana forma reklamy w dziedzinie e-commerce, mimo wszystko nie wszyscy zarządzający firmą mogą czerpać korzyści z jej zasobów. Promocja w serwisie rozpoczyna się od rejestracji i nabycia płatnego, profesjonalnego konta. Przed skorzystaniem z potencjału, jaki niosą ze sobą kampanie amazon ads, konieczna jest sprzedaż bez wsparcia reklamy kilku produktów oraz otrzymanie rekomendacji ze strony kupujących. To z kolei, umożliwia wgranie tzw. przycisku “Kup teraz” (Buy Box) oraz rozpoczęcie działań z zakresu kampanii reklamowych.
Od czego zacząć kampanię Amazon Ads?
Proces kreacyjny strategii reklamowej na Amazon Ads rozpoczyna się w specjalnie przeznaczonym w tym celu panelu Campaign Manager. Jeżeli chcesz mieć do niego dostęp, powinieneś najpierw się zalogować na portalu Seller Central. Nie masz konta na Amazonie? Zarejestruj się już teraz. Następnie podejmujesz decyzję o wyborze segmentów rynkowych oraz języków, na jakich planujesz się skoncentrować. Co więcej, możesz skupić się na jednym rynku bądź skoncentrować się na aktywności w skali globalnej.
Od czego rozpocząć kampanię na Amazonie? Właśnie od zapoznania się z narzędziem, jakim jest Campaing Manager. Jego intuicyjność pozwala bez przeszkód na wdrażanie działań reklamowych, zwłaszcza jeżeli wcześniej miałeś do czynienia z kampaniami tworzonymi w Google Ads bądź Facebook Ads.
Jednym z pierwszych etapów kreowania reklam na Amazon.com jest ich wybór. Dostępność kampanii będzie widoczna w głównym panelu, natomiast na użytkowanie innych umożliwi Ci program Amazon Vendor. Mniejsi przedsiębiorcy będą korzystać z potencjału Sponsored Products bądź Sponsored Brands. Po podjęciu decyzji, co do typu reklamy, zostaniesz automatycznie przekierowany do ustawień kampanii promocyjnej oraz wariantów targetowania (między innymi) stawki. Bardzo zbliżone praktyki mają miejsce w panelu reklamowym Facebooka i Google.
Nie musisz się martwić o grafikę
Już wiesz, czym jest amazon ads oraz jak rozpocząć kampanię reklamową w tym serwisie. Przychodzimy z nutką optymizmu – jeżeli nie jesteś biegły w tworzeniu oprawy wizualnej przekazów reklamowych, w Amazon Ads (na szczęście) nie musisz tego nie robić. Właściwie, reklamę tworzą zamieszczane przez Ciebie oferty produktów wraz z towarzyszącymi im opisami. Zapoznaj się z ekosystemem reklamowym Amazona i otwórz się na nowe grono klientów!